Forebyggende stresscoaching

Mærker du tiltagende stress?
Skift spor inden du ender i rød zone!

Stress kan udvikle sig gradvist over tid, så det er ikke engang sikkert, at vi selv lægger mærke til, hvor omfattende det er blevet.

Det kan gå hen og blive en slags ny norm at leve med sine stresssymptomer og gå med hovedpine, muskelsmerter, dårligt humør og bare generel dårlig trivsel.

Men fortsætter det og udvikler det sig, vil din krop på et tidspunkt sørge for, at du lytter ved at sige stop.

Stop op inden du når dertil! Det er så vigtigt for dig, din integritet og selvfølelse og dit helbred, at du tager dig alvorligt.

Der er mange måder at forebygge stress

Først og fremmest skal de ting, der stresser dig i hverdagen afdækkes. Der skal formentlig ske en forandring i din hverdag, så der bliver skabt mere plads og tid til dig.

Dernæst skal der kigges på, hvad der giver dig energi og hvad der bringer dig i kontakt med og hjem til dig selv. Det skal der mere af ind i dit liv.

Det er også ret vigtigt at komme omkring dine tanke- og reaktionsmønstre, så du bliver bevidst om, hvordan du selv kan arbejde bevidst med din opmærksomhed, så du fjerner dig fra de af dine tanker, der udløser stress.

I den forebyggende stresscoaching vil der blive arbejdet med afspænding, meditation, samtale/coaching og du vil få konkrete redskaber til at blive mere bevidst om, hvordan du kan forebygge stress og få det bedre.

Er du i tvivl, om du oplever stress, så gennemgå listen med stresssymptomer, som du kan finde her. Vær ærlig over for dig selv. Hvis du oplever mere end 4-5 stresssymptomer på daglig basis, så vil jeg anbefale dig, at du tager hånd om det.

Du er velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende samtale.

Mette Weinreich
Mette Weinreich - Stresscoach og mindfulnessinstruktør